Hogyan válassz jógamatracot?  

Fotóform-523792-unsplash.jpg

Mivel a héten ismét rendeltem egy jógamatracot, visszatekintve itt volt az idő összegezni a tapasztalataimat.

Nem a matractól leszel jobb jógás, tartja a mondás.

De valahogy mégis olyan ez, mint a futócipő. Lehet azt mondani, hogy csak egy cipő, de mégis, az alapja az egész futásodnak, ezzel érkezel a talajra.

Így van ez a jógamatraccal is. Azon gyakorolsz.

Stúdió matracok

A legtöbb stúdióban teljesen jó minőségű matracok vannak. Szóval ha az első óráidra mész, nem kell beruházni saját matracra. Akkor nem lesz jó neked a kapott matrac, ha nagyon tartasz a baciktól, én mondjuk ilyen vagyok, viszont nagyon bízom jógázó társaimban, hogy előttem, ahogy én is, a stúdióban található fertőtlenítő sprayvel lefertőtlenítették a matracot. Szóval baci parás társaim, tessék kilépni a komfort zónából.

Otthoni matrac

Ha otthon is szeretnél gyakorolni, akkor érdemes beruházni egy saját matracra

Nekem úgy alakult, hogy ahogy egyre többet fejlődtem, egyre gyakrabban jógáztam, mindig szükségem volt eggyel jobb matracra. Eggyel jobban tapadó matracra, hogy pontosabb legyek.

De függ az irányzattól is, hogy milyen matracot használsz. Astangához, intenzívebb, izzadósabb irányzatokhoz érdemes jobban tapadót választani. És természetesen vannak különböző vastagságok is.

Én egy Intersportos nagyon vékony matraccal kezdtem régen, iszonyatosan csúszott. Majd egy Decathlonos következett ami hol ragadt, tapadás helyett, hol pedig csúszott.

Amikor újra belekezdtem az astangába vettem egy Bodhi Riskiseh matracot. Ez egy teljesen jó matrac. De minél többet gyakoroltam, még nagyobb tapadásra volt szükségem. Pedig ez az egész csalóka. Indiában szőnyegen gyakorolnak. Tradicionálisan egy szőtt szőnyeg, ami egyáltalán nem tapad. Sokkal jobban kell használnod az erőt és egyensúlyt. És míg én a legtapadósabb szőnyegen érzem a legnagyobb biztonságban magam, látom, hogy az oktatóim a kevésbé tapadós szőnyegen sem veszítenek egyensúlyt. Sőt, akár a padlón sem. Nem azért van ez így, mert ők afféle félistenek, azt gondolom és remélem is, hogy a sokévnyi gyakorlás alatt az ember természetesen egy nagyobb stabilitásra tesz szert, és nem kapaszkodik már annyira a varázsszőnyegébe. Az én jelenlegi szőnyegem egy Manduka ProLite.

Én szeretem a szőnyegemet, valahol olvastam, talán Kinonál, hogy a gyakorló energiáját átveszi, gyűjti a szőnyeg. Félig szeretném ezt hinni, félig meg nem, hiszen akkor éppen nem gyűjt, amikor logisztikai okok miatt épp a stúdió szőnyegén gyakorlok.

És nem feltétlenül a legdrágább szőnyeg a legjobb. Nekem egy drágább fajta van, de érdemes őket kipróbálni. Ideálisan jó lenne egy órát gyakorolni rajta, de ha jól tudom, ilyen lehetőség nincs sehol. Pedig milyen jó lenne 10 szőnyegen megnézni, hogy megy a lefelé néző kutya. Úgy sokkal könnyebb lenne dönteni.

Amit viszont lehet tenni, hogy ha látsz valakinél egy szimpatikus szőnyeget, megkérdezed a tulajdonost, hogy milyen. Hiszen ha ugyanolyan órán használja, mint amire te is jársz, akkor nagy valószínűséggel azonos az igénybevétel is. Én így tettem nemrég. Az egyik gyakorlót megkértem, hadd álljak rá. Mennyire csúszik. Így tudtam, hogy ez nem az én matracom. Végül az igazit úgy találtam meg, hogy rá sem kellett állnom, csak megtapogattam és elbeszélgettem az egyébként büszke és boldog tulajjal. Most már végre van utazó matracom is. Ami viszont meglepetésemre az európai webshopban volt a legolcsóbb, és két nap alatt itt volt. 

Fotó: Form on on Unsplash