Miért rossz online jógázni

onlinejoga.jpg

Nem számolom már a napokat, az biztos, hogy több, mint egy hónapja itthon jógázom. Nem jelentett ez akkora újdonságot ez az életemben, de ennyi hét után már világosan látom azt a millió okot, miért nem jó otthon jógázni. Hosszú lesz és nagyon őszinte, igy olvasd tovább.

Nem tudom megmondani hány éve jógázom. Nem volt nagy, világmegváltó pillanat, hogy onnan minden megváltozott volna, az egész valahogy természetesen került bele az életembe. Az én jógám úgy nézett ki a legutóbbi, korona előtti időben, hogy jártam stúdió órákra, néha itthon szabadgyakorlás, és tartottam heti két órát. És akkor jött ez az egész, online térbe költözött minden. Nem akarok belemenni miért rossz ez, és nyilván miért nem kellene ezen szomorkodni, hiszen másoknak sokkal nagyobb gondokkal kell megküzdeni ebben az időszakban, de mégis el szeretném mondani, miért rossz itthon online jógázni. Plusz azt már amúgy mindenki megírta miért jó.

Hang

Nem, nem a mikrofonban, sem a hangszóróban a hiba. Az első héten hallgattam a kedvenc oktatómat (igen, van kedvenc tanárom, neked is van, valld csak be magadnak most!). Profin vitte az órát, mint mindig, de azt hallottam, szomorú a hangja. Ettől persze én is szomorú lettem, és ez nem azt jelentette, hogy abbahagyom a jógát és ezentúl csak standup comedy előadókat nézek a neten, hanem rádöbbentett arra, ő is ugyanolyan ember, mint én, ugyanolyan kétségekkel, fájdalmakkal, kérdésekkel (nem kell azért aggódni, óra végére visszaemelkedett jógaistennővé).

Érintés

Tudom, nem mindenki szereti, ha hozzáérnek, de én rajongok érte! Online nincs, aki kijavítson, arrébb tegyen másfél mm-t, hogy aztán saját erőből még tovább vigyem a pózt. Nehezebb fejlődni. Arról nem is beszélve, hogy némely pózban egy jó érintés felér egy masszázzsal is.

Fegyelem

Alapvetően fegyelmezettnek tartom magam, mégis egy stúdiós órán igyekszem nem elsumákolni semmit, még akkor is, ha iszonyatosan fáradt vagyok. Igy fordulhat elő, hogy egy stúdiós gyakorlás után sokkal nagyobb izomláz gyötör, mint amikor ugyanazt a gyakorlatsort itthon csinálom végig a szőnyegen.

Fókusz

Lekapcsol minden, telefon, számitógép, indulhat a jóga. De aztán valami mégis felugrik a képernyőn, a másik telefon rezeg, kiabál a szomszéd, felsir egy gyerek a távolban, és a figyelem valami ismeretlen helyre távozik. Hopsz, akkor most kihagytam egy gyakorlatot, sebaj, megyek a következőre.

A hely szelleme

Jó egy stúdióba megérkezni. Már az úton átkapcsolok, vagy ha nem akkor legkésőbb az öltözőben lassulok. Itthon csak becsukom az egyik laptopot, kinyitom a másikat. Körülnézek, ugyanott vagyok. A munkahelyemen, a nappalimban, a hálószobámban, a kantinban, a jóga stúdiómban.

Az emberek

  • Hiányoznak az emberek. Mind általában, mind a stúdióból. A joga stúdiókban közösségek vannak, összeköt bennünket ez az egész. Ugyanazért járunk oda, hogy kapjunk ettől az egésztől, töltekezzünk és jobban, stabilabban működjünk a hétköznapokban.
  • Hiányzik, hogy a következő gyakorlatra rákészülő pihegésem közben nem tudok körbepillantani és inspirációt nyerni. (Bizony, nem összehasonlítás miatt nézegetek körbe!).
  • Hiányzik, az a néhány kedves mondat, összenevetés az öltözőben, recepción.
  • Hiányzik, hogy ezek a néhány mondatos beszélgetések néha meglepően mélyekké válnak mégis, és rengeteget adnak.
  • Hiányzik, hogy az oktatóm csak elsétáljon mellettem, és már abból érzem, meg tudom csinálni ezt is.
  • Hiányzik, hogy nem tudok az oktatómra visszamosolyogni. Mármint tudok, de nem látja!
  • Hiányzik a személyes jelenlét. Sok dolgot lehet fedni, pótolni online, de ezt képtelenség, amikor fizikailag van jelen valaki. Mások az érzetek, és ehhez nem is kell az érintés.

 

Amiért mégis találok jót az online jógában

  • Néha rejtélyes módon az oktató pont akkor mondja, hogy ne siess, vegyél levegőt, amikor tényleg siettem, és nem vettem levegőt. Ilyenkor elgondolkozom, be vagyok-e épp kamerázva.
  • A korábban szigorúbbnak tartott oktató online már egyáltalán nem is olyan félelmetes �
  • Sok oktató órájára eljuthatok igy, akikhez akár évek alatt nem tudtam.
  • Az online óralátogatásommal anyagilag támogatom azokat az oktatókat, akiknek ettől függ a megélhetése.
  • Az online óralátogatásommal tudják az oktatók, szükség van rájuk, mindegy milyen időket élünk.

 

Plusz 1: amit újat találtam a saját gyakorlásomban

Minimal technora egészen meditativ a free-style jóga